תפריט

רישיון נשק ארגוני

המצב הביטחוני התמידי השורר בארץ הופך את תפקידי האבטחה והשמירה למאתגרים ובעלי חשיבות. לכן, המבקש לעסוק במשרת אבטחה ושמירה חמושה נדרש לשאת כלי ירייה ארגוני. אין מדובר בנשק פרטי, אלא נשק המיועד אך ורק לצרכי העבודה בלבד.

תהליך הוצאת רישיון נשק ארגוני מורכב מכמה שלבים, ולעיתים מדובר בתהליך מסורבל המצריך היוועצות עם עורך דין.

בשלב הראשון, נדרש לוודא עמידה בתנאי סף בסיסיים, והם:

  1. המבקש הינו אזרח או תושב קבע השוהה בארץ שלוש שנים רצופות טרם תחילת תהליך הוצאת רישיון נשק ארגוני.
  2. המבקש יודע לקרוא ולכתוב בעברית ברמה בסיסית.
  3.  גיל מבקש הבקשה הינו 20 ומעלה לבוגר שירות צבאי, 21 ומעלה לבוגר שירות לאומי / אזרחי / קהילתי,  גיל 27 לבעל פטור משירות צבאי.

מבקש העומד בדרישות הסף לעיל רשאי למלא טופס בקשה בכתב יד ברור וקריא, בצירוף מסמכים נוספים, ולשלוח למעסיקו בחברת האבטחה או השמירה, או למטווח בו אמור בהמשך התהליך לעבור את ההכשרה, בצירוף המסמכים הבאים: קורות חיים (כותבים בכתב יד מול המעסיק או מנהל המטווח), צילום תעודת זהות עם ספח, צילום תעודת מילואים / פטור ממילואים, והצהרת בריאות חתומה על-ידי רופא.

לאחר שהבקשה תאושר, המבקש מקבל מהמעסיק (חברת האבטחה או השמירה) או מטווח ההכשרה, הפניה לביצוע בדיקת כשירות נפשית אצל פסיכולוג באחד המכונים המורשים. במידה והמבקש כשיר נפשית, מפנים אותו למטווח הכשרה בהתאם לאופי המשרה שהוא מועמד אליה, זאת לאחר שאישור הבדיקה מועבר באופן מקוון לכל הגורמים הרלוונטיים.

בדרך כלל, ההכשרה במטווח אורכת תשע שעות, ומתחלקת להכשרה עיונית והכשרה מעשית, ובתום כל חלק יש מבחן, כאשר מעבר ההכשרה העיונית הינו תנאי להמשך להכשרה המעשית, מי שאינו עובר לא יוכל להמשיך לחלק המקצועי או לבצע אימוני ירי אחרים.

בסיום ההכשרה בהצלחה המבקש מצטלם לרישיון במטווח עצמו, ומקבל רישיון ארעי עם ספח, לאחר מכן כרטיס הרישיון נשלח אליו בדואר לכתובתו המעודכנת בספח תעודת הזהות.

גם במקרה של קבלת דחייה זה לא סוף התהליך מכיוון שניתן להגיש ערר על ההחלטה, לפנות לבית משפט לעניינים מנהליים ועוד.

כאמור בתחילת המאמר, לעיתים התהליך מסורבל ומשתנה ממבקש לאחר, דבר שמצריך פנייה לעורך דין, בעל היכרות עם הנהלים וידע משפטי, שבעזרתם יכול לפשט את התהליך וללוות שלב אחר שלב עד לקבלת הרישיון הארגוני או הפיכת החלטת הדחייה.

לכל שאלה לעניין סיוע בהוצאת רישיון ארגוני, תוקף הרישיון, חידוש, הגשת ערר על דחיית הבקשה או על החלטת אי כשרות נפשית או רפואית, יש לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ והכוונה.

דילוג לתוכן