תפריט

מי זכאי להחזיק בדרכון אירופי?

ראשית, על מנת להוציא דרכון אירופי יש תחילה להוציא אזרחות אירופאית ולכך ישנן דרכים רבות להשיג את האזרחות האירופאית הנחשקת והדרך השכיחה ביותר ברוב מדינות האיחוד היא דרך ייחוס משפחתי, משמע יש לבדוק את המוצא של הסבא, הסבתא וההורים- מהיכן עלו לארץ והאם יש להם מסמכים כלשהם, ככל שיוגשו יותר דוקומנטים הסיכויים לקבלת אזרחות ישתפרו.

ניתן לראות כי במדינות האיחוד האירופי הקריטריונים לקבלת אזרחות שונים זו מזו, למשל: מדינת פורטוגל מעניקה זכאות לאזרחות לישראלים שהינם נצר לצאצאי היהודים שגורשו ב"גירוש ספרד" בסוף המאה ה-14 ואילך. הדרך להוכיח את הזיקה לצאצאים אלו היא ע"י הוכחת קשר תרבותי למגורשי ספרד ופורטוגל, במדינת פולין כל מי שהגיע לארץ לפני שנת 1951 ולא שירת בצה"ל עד 1951 והיה מתחת לגיל 50, אזרחותו הפולנית תאושרר בתנאי שיוכח לממונה על המחוז בפולין כי המבקש נולד בפולין והיה אזרח פולני, מדינת צרפת, למשל, מעניקה אזרחות גם לכל מי ששירת אי פעם בצבאה, כולל כוחות הצבא בטוניס, אלג'יר או מרוקו, לפני שקיבלו עצמאות.

לסיכום, על מנת לבדוק את זכאותו של אדם לאזרחות אירופאית ראשית יש לבדוק את חוקי האזרחות במדינה הספציפית שלאותו אדם יש קשר עמה.

דילוג לתוכן