תפריט

דרכון אירופי ואזרחות זרה? חייבים לקחת עו"ד

תהליך הוצאת אזרחות אירופאית הוא לא תהליך פשוט וקל. ניתן לראות כי נציגויות המדינות של האיחוד האירופי בארץ מציבות מכשולים וקשיים עבור אלו אשר מבקשים לקבל אזרחות ודרכון. מדובר בהליך בירוקרטי, מורכב וסבוך אשר מצריך בדיקה מעמיקה של כל מקרה לגופו. בנוסף לכך, הוא מצריך שליטה בחוק האזרחי (בהתאם לאותה מדינה שבה האדם מעוניין להוציא את האזרחות) לדוגמא: מדינות כמו איטליה וספרד דורשות ידיעת שפה (בכתב ובעל פה). בנוסף, ההליך דורש מאמץ וכן השקעה כספית – כל אלה אינם בהכרח קריטריונים שכל אדם מן המניין מסוגל לענות עליהם.

על כן, מומלץ עד מאד לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בהוצאת האזרחות הספציפית שאותו אדם מבקש. עורך הדין מכיר את ההליכים ואת חוקי האזרחות השונים בכל מדינה. דבר זה חוסך למבקש האזרחות את כל תהליך הבירוקרטיה, ההמתנה הארוכה בתורי השגרירות והקונסוליות השונות שכן הוא יודע אילו מסמכים יש להציג ולרוב גם מציע שירותי תרגום ונוטריון (אשר הינם בגדר של חובה בהליכים מסוג אלו).

אדם הרוצה לחסוך בעלויות עורך דין חייב לדעת כי החיסכון בשירותי עורך הדין עלול "לעלות ביוקר" לחסכן שכן יש לקחת בחשבון את העובדה שלעיתים ישנן הסתבכויות שונות בהליכים אלה ועורכי הדין יכולים לסייע בפתרונן במקומות בהם אדם ללא השכלה משפטית מתאימה עלול לאבד רגליו וידיו. בנוסף, ישנם מצבים שבהם יש לפנות לערכאות משפטיות שונות- דבר המצריך גם ככה עורך דין.

על כן, אדם השוקל להוציא אזרחות אירופאית, בטרם קבלת ההחלטה באם להתחיל את ההליך-מומלץ שיתאם פגישת ייעוץ עם עורך הדין המתמחה בתחום. בפגישה זו יוכל עורך הדין לבדוק את המקרה הספציפי של אותו מבקש ולקבל תמונת מצב מלאה וכך גם יידע להעריך את הסיכויים לקבלת האזרחות. בפגישת הייעוץ עורך הדין יפרט בפניכם מהם כל המסמכים הנדרשים לתחילת ההליך ואת כל השירותים שהוא נותן במסגרת ההליך כמו גם אילו הוצאות כרוכות בו.

דילוג לתוכן